Ile samochodów SsangYong sprzedaje w Polsce, a ile w Europie? Dlaczego dla koreańskiej marki nie jest najważniejsze pobicie rekordu sprzedaży? Jakie są plany na najbliższe lata? Jak podejście importera do wyników sprzedaży przekłada się na traktowanie klienta w salonie?
Nowy Torres - premiera 2023 - model, w sprzedaży którego SsangYong pokłada nadzieje na lata 2023, 2024, 2025.
Miesięcznik "Dealer" (czyta się w gabinetach prezesów salonów samochodowych ;) za "Pulsem Biznesu":
19.07.2023
„Puls Biznesu” przypomina, że od połowy 2021 r. za import aut SsangYong (trwa rebranding na KG Mobility) do naszego kraju odpowiada spółka SsangYong Auto Polska. Między styczniem a końcem czerwca (2023 - przyp. Dixi-Car) klienci w Polsce odebrali już ponad 1 tys. aut koreańskiej marki – o ponad 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. – W całym roku planujemy wydać klientom ponad 2 tys. aut, czyli zakładamy wzrost r/r na poziomie 17-20 proc. – mówi Paweł Czeredys, prezes SsangYong Auto Polska.
Marka nie zdradza jednak długoterminowych celów. – Nie chcemy wywierać nacisku na naszych dealerów. Najbliższy czas poświęcimy na budowanie rozpoznawalności i zaufania do marki. Trzeba pamiętać, że biznes dealerski musi być dochodowy. Wyniki marki z lat poprzednich, na poziomie 300 czy 400 sprzedanych aut rocznie, tego nie zapewniały. Zależy nam oczywiście na tym, by sprzedawać więcej, ale ma to być stabilny rozwój, a nie wynik silnej presji – mówi Czeredys.
Na pytania dziennika, m.in. o plany sprzedażowe, odpowiada także Kwak Jea Sun, prezes KG Group, koncernu, który niespełna rok temu przejął markę SsangYong. – W najlepszym dla firmy roku w Europie [2005 – red.] sprzedaliśmy 43,6 tys. samochodów. Plan na 2023 r. mówi o 36,5 tys. aut – twierdzi Kwak Jea Sun. W artykule czytamy ponadto o rozwoju gamy modelowej marki. Debiutujący właśnie model Torres będzie dostępny jako auto spalinowe i czysto elektryczne. – Od 2025 r. będziemy sukcesywnie wprowadzać elektryczne modele pick-upów. W centrum naszej uwagi pozostaną jednak SUV-y – zdradza Koreańczyk.
W nowej marce wzrost sprzedaży plasuje się na dalszych miejscach w liście priorytetów. Wybierając Ssangyong braliśmy pod uwagę preferencje rynku (już blisko 50% samochodów osobowych sprzedawanych w Europie to SUV-y), korzyść dla klienta, czyli m.in. jakość i konkurencyjność produktu, planowany rozwój marki, nasze doświadczenie i strategię. Samochody Ssangyong pozytywnie zaskakują, planowane zmiany modelowe i nowy model Torres dają dużo radosnej energii. Zachęcam, naprawdę warto wsiąść, a jeszcze bardziej odbyć jazdę testową. Reakcje klientów pozwalają na optymizm, widzimy w perspektywie najbliższych lat potencjał wzrostu, budujemy rozpoznawalność lokalną, stok samochodów i doskonalimy wiedzę.
Zobacz też:
SsangYong - czy warto (słowo od szefa serwisu)
Zasady gwarancji i Serwis gwarancyjny SsangYong
Jaka jest przyszłość SsangYonga w Polsce (okiem insidera)
Rata od 918 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1413 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1473 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 509 zł/mc rata w kwocie netto od 509zł
Rata od 509 zł/mc rata w kwocie netto od 509zł
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1725 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1882 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1896 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1901 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 2381 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Filip Hombek
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Piotr Orłowski
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Zobacz też:
Zniżki dla grup zawodowych i na przedsiębiorcę
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.