Flaga Korei Południowej, Seul.
Pytając czyją marką jest SsangYong, pytamy tak naprawdę o to, czy warto brać pod uwagę SsangYonga w kontekście zakupu samochodu. Czy zapewni serwis i części, czy podziela wartości kultury europejskiej – indywidualizm – a więc czy jest dostatecznie związana z rynkami zachodnimi i działa według naszych reguł, a jej samochody odpowiadają naszym wymaganiom. Odpowiedź jest twierdząca.
SsangYong należy do południowokoreańskiej korporacji KG Group. Jest najstarszym producentem suv-ów w Korei - rozpoczął produkcję w 1954 roku. KG Group działa w branżach stalowej, chemicznej, usługowej, medialnej i należy do kategorii czeboli - czyli w sposób scentralizowany zarządzanych koncernów - ot, artefakt zgodny z koreańską kulturą. Natomiast dlaczego samochody SsangYong są bezpiecznym wyborem dla człowieka Zachodu? I dlaczego pytamy, do kogo należy SsangYong.
Jak wymawiać? [Ssann'yong]. Pomijamy tylko środkowe 'g'. Akcent w środku. Posłuchaj - nazwa firmy pada z ust Piotra Fronczewskiego Wyprzedaż Rocznika (reklama)
Gwarantem dopasowania są społeczeństwa Azji Wschodniej. Błyskawicznie się rozwinęły, dzięki cyfrowym technologiom. Coraz bardziej przypominają europejskie. Życie, ale też organizacja przestrzeni w Korei, Tajlandii, Laosie, Kambodży - ważnych dla SsangYonga rynków - przypomina porządek europejski. Co więcej, państwa te nie są przeregulowane, jak państwa Zachodu. Producent samochodów ma tu większe pole do działania. Stąd u SsangYonga są silniki 4-cylindrowe, opcja LPG, duże uciągi na haku; w ogóle dobra dostępność nowych samochodów w polskich salonach (pomimo że transportuje się je statkami z Korei). Ot, firma działa w warunkach wolnorynkowych - produkuje wystarczająco dużo produktów, które chcą kupować klienci.
SsangYong specjalizował się w pojazdach użytkowych, którymi kiedyś były terenówki. Typ pojazdu potrzebny administracji i organizacjom działającym na terenie górzystego Półwyspu Koreańskiego. Jeszcze w latach 90. SsangYong produkował samochody takie jak minivan Istana – 10-15 osobowe "taksówki" – dla gospodarek, w których ważną rolę pełnił transport busami. Gdzie ludzie nie posiadali prywatnych samochodów.
Dziś, gdy społeczeństwa wschodnioazjatyckie się wzbogaciły dzięki pracowitości i technologiom cyfrowym wynalezionym w USA, a twórczo rozwiniętym na miejscu, Azjatów stać już na prywatne samochody. Doświadczenie zdobyte przez SsangYonga w ciągu 70 lat aktywności firmy na rynku procentuje przy produkcji modeli dla użytkownika prywatnego, który przypadkiem jest taki sam w Azji, jak w Europie. I SsangYong przestawił produkcję na Tivoli, Korando, czyli auta konsumenckie, do indywindualnego transportu. Notabene duże SUV-y segmentu E, jak SsangYong Rexton, w państwach Azji Południowo-Wschodniej również pełnią dziś rolę prywatnego środka transportu, czasem nawet bardziej dostępnego dla klasy średniej niż w Unii Europejskiej (np. dzięki prawie darmowej ziemi do parkowania dużego pojazdu).
Inna kultura, podejście do pracy. Godzina 7:19 na budowie w Seulu.
Korea ma klimat podobny do Polski - mroźne zimy, ciepłe lata. W styczniu w Seulu średnia temperatura w ciągu dnia to +2℃, a w nocy -6℃. Podobnie jak w Warszawie. Ciągłe przechodzenie przez zero. Już wiesz, dlaczego o tym piszemy?
Wystarczy przypomnieć rdzewiejące samochody niektórych marek wywodzących się z krajów obdarzonych łagodnym klimatem. W kwestii destrukcyjnie działających na pojazd zjawisk pogodowych Korea ma tak samo pod górkę jak Polska. Warto o tym pamiętać ;)
Zapraszamy po nowy samochód. 5 Lat Gwarancji.
Rata od 918 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1413 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1473 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 509 zł/mc rata w kwocie netto od 509zł
Rata od 509 zł/mc rata w kwocie netto od 509zł
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1725 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!
Rata od 1882 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1896 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1901 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 1933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Rata od 2381 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Filip Hombek
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Piotr Orłowski
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Zobacz też:
Wyniki sprzedaży SsangYonga w Polsce i Europie
Jaka przyszłość SsangYonga w Polsce (insiderskie info)
Zniżki dla grup zawodowych i na przedsiębiorcę
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.