KARL ROCKS może być najtańszym suv-em/crossoverem w gamie Opla. Ma 5 drzwi i 5 miejsc, wygląda bojowo, w Niemczech jest już w salonach, a czy będzie w Polsce?
General Motors Polska (importer) obecnie - maj 2017 - decyduje się, czy wprowadzać KARLa ROCKS na polski rynek. Jeśli decyzja będzie na "tak", samochód może znaleźć się w salonach błyskawicznie, bo jest już gotowy i sprzedawany w Niemczech.
Karl to najmniejszy Opel w gamie. Z długością 367,5 cm jest krótszy niż 402-centymetrowa Corsa uważana tradycyjnie za pojazd miejski, niemniej ostatnio już wyrośnięta.
KARL ROCKS jest jednak wyżej zawieszony (a więc i wyższe nadwozie, i wyżej się w nim siedzi) niż "zwykły" nieuterenowiony KARL. I ma szersze opony. Widać to na rys. poniżej.
Zawieszony jest o 18 mm wyżej niż regularny KARL. Zderzaki przedni i tylny są inne, z czarnymi/srebrnymi nakładkami. Na progach i błotnikach też ma nakładki anty uszkodzeniom w terenie. Ma 5 drzwi i 5 miejsc. Skoro jest zawieszony wyżej, to wyżej się w nim siedzi oraz łatwiej się do niego wsiada/wysiada. Nie ma na razie mowy o napędzie 4x4, ale wersje z napędem tylko na przód są dostępne i w typowych suv-ach, jak Opel MOKKA X.
Opel w oficjalnym materiale prasowym używa w stosunku do KARLa ROCKS sformułowania "suv-inspired car". Mowa jest tam o zjeżdżaniu na drogi nieutwardzone, co w polskich warunkach może oznaczać drogi polne lub leśne dukty.
KARL ROCKS to gratka dla osoby chcącej suv-a przede wszystkim do jazdy po mieście za atrakcyjną cenę.
Srebrny skid plate ochroni przedni zderzak, gdy zawadzimy o muldę, gałąź, kamień lub krawężnik.
Z typowych suv-ów/crossoverów do wyboru są:
Ew. Adam Rocks - i to jest, podobnie jak Karl Rocks, klasa A - mały samochodzik, też uterenowiony.
W Niemczech Karl Rocks był o 32,6% droższy niż najtańszy cywilny Karl (maj 2017)...
W Polsce byłby to najtańszy suv Opla...
Wyposażenie standardowe Karla Rocks może być bogatsze niż zwykłego, bazowego Karla - stąd dana różnica w cenie.
Zderzaki, nakładki na błotnikach, progi - cały "spód" chroniony przed uszkodzeniem.
KARL ROCKS w industrialnych klimatach.
Rata od 350,14 zł/mc netto w leasingu - zapytaj o szczegóły
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.